kolmapäev, september 13

Ohjah

Jälle üks päev hullumajas möödas.

Esiteks oli täna netijama. Ma mainisin paar päeva tagasi majaperemehele et oleks lahe kui mul oleks kodus ligipääs internetti. Et see teeks mu elu palju lihtsamaks ja mugavamaks. Ta teatas mulle seepeale et kui ma ise kõik kinni maksan, siis võib selle hankida. Ma rääkisin siis selle hispaania poisiga et äkki jagaksime hinna kahe peale. Alguses ta ei tahtnud, siis umbes tunni aja pärast tuli tagasi mu tuppa ja oli nõus, siis umbes tunni aja pärast tuli minuga rääkima et tegelikult ta kardab et ta hakkab mõtetult aega netis raiskama kui tal nett oleks ja ta tegelikult ikkagi ei taha, siis õhtul tuli veelkord rääkima et tegelikult on see ikkagi hea koolitöid tehes ja täna mõtles uuesti ümber ja jälle ei tahtnud enam. Siis aga järsku läks Peteri (majaperemehe) juurde ja andis talle 300dk neti eest ja läks oma tuppa magama. No tore. Tundub et võibolla siiski saame neti siis endale.
See protsess ise aga kõvasti minu närve söönud. Esiteks selle hispaania poisi pidevad ümbermõtlemised, teiseks see vanamees helistab mulle mobiilile pidevalt küsimaks et kas ma ikka veel tahan netti ja räägib mulle tarbetut ja absurdset informatsiooni internetist - a´la kas ma ikka tean et netis on baidid ja et kuidas ta mingi mehega rääkis ja see oli rääkinud et nett on ikka kasulik asi jms. Ma nüüd hoian oma mobiili päeval lihtsalt välja lülitatult, sest ma ei suuda enam talle seletada et ma ei saa hetkel rääkida.

Teiseks olid mul täna esimesed päris loengud. Esimene möödus viperusteta, teise loengu puhul aga klassi juurde minnes oli ebameeldiv avastus - uksel ilus suur silt mis seletas et loeng on kella neljaks õhtul lükatud, kui enne plaanis oli see kell 11 hommikul. No olgu, läksin õhtul tagasi. Isegi õpilased on veidrad. Kui Eestis ülikoolis on tavaine see et keegi eriti õpetajaga ei suhtle, kui midagi küsitakse, siis heal juhul keegi mumiseb midagi, kuid peaaegu keegi aktiivselt ei osale. Siin kõik vehkisid käega kogu aeg ja pidasid pikki ja mõtetuid monolooge. Üks tibi Shakespeari loengus näiteks küsis mis vahe on lyrical poetry´l ja narrative poetry´l.. No olgu, mõne luuletuse puhul on seda tõesti raske aru saada, kuid selle puhul mida hetkel arutati, oli küll asi üsna puust ette ja punaseks tehtud. Samuti mingi teine tibi läks nii kohutavalt hoogu ühe mõtte peale mida arutasime, mis iseloomustas Shakespeari aegset ühiskonda - see on nii kole, see on nii õudne, see on puhas propaganda, vaesed inimesed, kui õudne, kui õudne... gaaah.. Mul oli lõpuks üsna ahastus juba peal. Samas üks poiss kes minu ja Anni kõrval istus oli üsna lahe. Esimene inimene keda ma viimase kümne aasta jooksul olen näinud kasutamas loengus sulge ja tindipotti. Samuti ta kritseldas endale vihikusse väga laheda to-do list´i...

söö spagette tomatiga
joo viskit viskiga
maga Viviennega
kabista kedagi kes seda tahab
kabista kedagi kes seda ei taha

See oli vaid väike osa tema listist. Mina kõike ei näinud. Ann itsitas ja kommenteeris. Samuti joonistas ta midagi mis minule väga meenutas Tsempionide Eine Urruaugumehe joonistusi. Samuti olevat ta kirjutan luuletuse pealkirjaga - Iisrael Jääb Püsima ja sinna kõrvale Taaveti Tähe joonistanud.

Jeebus... Ja mu veider päev läks just veel veidramaks.. Mu Hispaanlane helistas mulle just mobiilile. Ma arvasin et ta magab kõrvaltoas, kuid ta hoopis linnas, haiglas. Helistas mulle - hello.. Im in a.. er... er.. er... hospital... I break a bone... please tell Peter.. and I had to talk about internet today.. I can´t have internet... I sorry..

Misiganes ka see täpselt ei tähendanud.. ma üritasin temalt küsida kuidas tal kont murda õnnestus ja milline kont, kuid see oli tema keeleoskusega juba võimatu selgeks teha ja ma lihtsalt ütlesin et Jah, Ma räägin Peteriga ja soovisin head paranemist..

Miks?.. Miks inimesed ei või normaalselt käituda?

posted by Kati @ 8:49 PM

2 Comments:

At 12:28 AM, Blogger lontu lõvikutsu said...

"Tsempionide eine" on vist Vonneguti kõige loetum romaan, aga annab veidi vale ettekujutuse tema loomingust. Teistsuguse. Samas äkki seeläbi parema.

 
At 10:42 PM, Blogger Kati said...

See raamat on tuntud ka seetõttu, et sellest film tehtud. Film oli küll äärmiselt jube, kuid noh, äkki mõnele meeldis ja ta viitsis seeläbi ka raamatu läbi lugeda.

Lihtsalt need joonistused meenutasid just selle raamatu illustratsioone.

 

Postita kommentaar

» Home

Powered by Blogger

Design by Beccary